top of page

tee asiakasdatasta myyntiä

Parempi markkinointi tuo enemmän kauppaa

Asiakasrekisteri ja asiakasdata ovat verkkokaupan arvokkainta omaisuutta, jota ei voi ottaa pois eivätkä muut kaupat voi kopioida. Asiakasdatan segmentointi, asiakkaiden profilointi ja parempi ymmärtäminen esim. osto- ja myyntidatan perusteella parantaa asiakaskokemusta ja tuo moninkertaisia tuloksia.

Moderneilla työkaluilla on mahdollista tehdä ja lähettää tarkasti kohdennettua, asiakkaiden omaan käyttäytymiseen perustuvaa markkinointiviestintää. Perinteisen sähköpostimarkkinoinnin tai tekstiviestikampanjan voimaa ei kannata aliarvioida. Ne ovat edelleen tehokkaimpia välineitä saada vanhat asiakkaat palaamaan ostoksille.

Markkinoinnin automaatioiden avulla vähennät työmäärää ja parannat tuloksia. Jokaisessa verkkokaupassa pitäisi olla vähintään "unohtunut ostoskori" ja tervetuloa -automaatiot. Automaattiviestien ja erilaisten muistutuksien avulla voit helposti lyhentää asiakkaan ostokertojen välejä ja parantaa asiakkaan elinkaariarvoa.

Yleensä on edullisempaa saada vanha asiakas ostamaan uudestaan, kuin hankkia kokonaan uusi asiakas. Myös uusasiakashankinta helpottuu, kun nykyisten asiakkaiden historiadataa voidaan hyödyntää täydellä teholla.

Datatrainer auttaa sinut alkuun sähköpostimarkkinoinnissa ja automaatioissa: autamme rakentamaan uutiskirjeen layoutin, uutiskirjeessä tarvittavat sisältömoduulit, asiakaskannan segmentoinnit ja kohdennukset, automaatiot sekä järjestelmien väliset integraatiot.

Autamme myös siirtymään markkinointijärjestelmästä toiseen, jos nykyinen malli ei palvele parhaalla tavalla.

Meiltä saatavat koulutukset ja sparraukset perustuvat omaan kokemukseemme verkkokauppiaina. Tiedämme mitä ajattelet!

Custobar

Custobar on suomalainen Customer Data Platform, jota olemme itsekin käyttäneet vuosia. Custobarissa pidämme etenkin:

  • Asiakkaita voi segmentoida todella tarkasti

  • Hyvät integraatiot, verkkokaupan asiakasdataa voi täydentää mm. aspan tiketeillä ja mainonnan tuloksilla

  • Asiakasdata on ja pysyy verkkokaupan omassa omistuksessa, ollen samalla helposti koko organisaation käytössä

  • Sopii parhaiten suurille kaupoille, joilla on jo paljon asiakasdataa

Mailchimp

Mailchimp on yksi maailman suurimpia sähköpostimarkkinoinnin ja -automaation palveluita.

  • Palvelu on helppokäyttöinen ja edullinen, suosittu etenkin pienten ja keskisuurten yritysten keskuudessa

  • Sisältää sähköpostimarkkinoinnin perusasioiden lisäksi työkalun ländärien suunnitteluun

  • Laajat integraatiot ja rajapinnat

  • Skaalautuu hyvin aina aloittajasta ylöspäin

Klaviyo

Klaviyo on B2C-bisnekseen erikoistunut CRM / CDP, jolla voi tehdä todella tarkasti personoitua viestintää.

  • Vahva datalähtöinen asiakasviestinnän ja -kokemuksen personointi

  • Mahdollista hyödyntää yksittäisen asiakkaan tai kaikkien asiakkaiden elinkaaren eri vaiheita

  • Kyvykäs ennustamaan asiakkaan tulevaa käyttäytymistä, sekä vertaamaan omia tuloksia koko toimialaan

Ensin ajatus, sitten toteutus

Lähes kaikilla nykyaikaisilla työkaluilla pystyy tekemään kauppaa ja parantamaan tuloksia. Kaupan tekeminen ei yleensä ole kiinni tekniikasta, vaan ajattelusta ja ideoista tekniikan taustalla.​ Autamme ajattelussa ja toteutuksessa!

YHTEYSTIEDOT

DATATRAINER / OSALO OY

​​

PUH: 050 591 5569

ossi@datatrainer.fi

© 2024 by Osalo Oy

100% TYYTYVÄISYYSTAKUU

- Revimme laskun, jos emme olleet hyödyksi!

VARAA TAPAAMINEN KANSSAMME

bottom of page