top of page

Sales Monitor

Verkkokauppiaan tärkein työkalu

sales monitor 30pv.png

Pääsitkö viime kuussa myyntitavoitteeseen? Miksi kauppa ei käy niin hyvin kuin haluaisit? Mistä myynti jää kiinni? Pitäisikö kävijöitä olla enemmän vai kyykkääkö konversio? Mitä sait aikaan viime kuussa markkinointiin käytetyillä euroilla?

Datatrainerin kehittämä Sales Monitor on verkkokauppiaan tärkein työkalu, joka vastaa kysymyksiin yhdellä vilkaisulla.

Sales Monitor yhdistää verkkokaupan tärkeimmät mittarit verkkokauppiaan asettamiin tulostavoitteisiin. Automaattisesti tapahtuva seuranta ja laskenta kertovat kaupan tilanteen tarkasti ja oikein.

Olet saattanut kuulla verkkokauppiaan laskukaavasta: myynti = kävijät * konversio * keskiosto. Tässä ajattelussa myynti on monista eri tekijöistä muodostuva lopputulos. Jos tavoitteena on parantaa myyntiä, on tiedettävä kuinka paljon eri osatekijät vaikuttavat lopputulokseen ja mitä osatekijää voi parantaa milläkin tavalla. Tätä kautta Sales Monitor ei ole pelkkä tulostaulu, vaan myös myynnin suunnittelun työkalu, jonka avulla verkkokaupan päivittäinen johtaminen helpottuu. 

​​

Palvelu on käytössä jo kymmenissä suomalaisissa verkkokaupoissa. Kaikki Sales Monitorin käyttäjät ovat parantaneet ymmärrystään verkkokaupan numeropelistä ja ottaneet harppauksen dataperusteisessa päätöksenteossa. Suurin osa asiakkaistamme on parantanut myyntiä ja kannattavuutta merkittävästi. Kaikki Sales Monitoria käyttävät kauppiaat kokevat, etteivät pystyisi pyörittämään verkkokauppaa yhtä hyvin ilman Sales Monitoria.

Sales Monitorin perusversio sisältää:

Toteutuneen myynnin ja tavoitteiden seuranta

  • Verkkokauppias asettaa jokaiselle kuukaudelle myyntitavoitteen ja joitakin muita tavoitelukuja, joista johdetaan useita tarkentavia laskennallisia tavoitteita. Myyntiä, liikennettä ja markkinointia seurataan päivä- ja kuukausitasolla.

  • Tärkeimmät seurattavat muuttujat ovat myyntitulos, sessioiden määrä sekä tilausmäärä, joka jaotellaan uusien ja vanhojen asiakkaiden tekemiin tilauksiin.


Kohorttianalyysi

  • Verkkokaupan asiakaskanta jaetaan kohortteihin asiakkaiden ensiostojen mukaisesti. Kohorttianalyysi on paras tapa tutkia verkkokaupan veto- ja pitovoimaa vastaten mm. seuraaviin kysymyksiin:

    • Mikä osuus asiakkaista ostaa uudestaan?​ (Retentio)

    • Kuinka monta tilausta asiakkaan voi odottaa tekevän?

    • Kuinka usein asiakkaan voi odottaa ostavan? (Frekvenssi)

    • Mikä on asiakkuuden arvo? (Customer Lifetime Value)


Markkinointikulut suhteessa myyntiin

  • Montako prosenttia markkinointi on kokonaismyynnistä? Paljonko yksi tilaus maksoi? Paljonko yksi uusi asiakas maksoi? Näet nämä kaikki yhdellä vilkaisulla.


Ei jatkuvia kuukausimaksuja. Sinä omistat oman Sales Monitorisi. Rakennamme Sales Monitorin nykyiseen ympäristöösi ja osaksi muita järjestelmiä.

Kysymyksiä ja vastauksia

Miten saan oman Sales Monitorin?
Varaa maksuton tapaaminen kanssamme. Kartoitetaan yhdessä teille sopiva Sales Monitorin laajuus ja hyödyt liiketoiminnalle. 


Paljonko Sales Monitor maksaa?
Hinta alk. 1990 € (alv 0%). Kulu on kertaluonteinen investointi - ei erillisiä kuukausimaksuja, vaan kerralla valmista. Lopullinen hinta ja kokonaisuus perustuvat yhdessä kartoitettuun laajuteen ja hyötyyn sekä 
verkkokaupan kokoon, volyymeihin ja muuhun mahdolliseen räätälöintiin.
 

Mille verkkokauppa-alustoille Sales Monitorin voi saada?
Olemme tehneet Sales Monitoreja Shopify, Woocommerce, MyCashflow ja Refox -alustoja käyttäville kauppiaille. Muutkin ovat mahdollisia, kunhan alustassa on kunnolliset rajapinnat ja käyttökelpoinen dokumentaatio.

Mitä tapahtuu, kun Sales Monitor on valmis ja luovutettu käyttööni?
Seuraa Sales Monitoria, tee tarvittavia muutoksia liiketoimintaasi ja nauti tuloksista. Dataperusteinen johtaminen aiheuttaa usein voimakasta riippuvuutta ja halua kehittää liiketoimintaa entisestään. Asiakkaamme tilaavat usein Datatrainerilta seurantatyökalun lisäksi muutakin sparrausta ja konsultointia.

YHTEYSTIEDOT

DATATRAINER / OSALO OY

​​

PUH: 050 591 5569

ossi@datatrainer.fi

© 2024 by Osalo Oy

100% TYYTYVÄISYYSTAKUU

- Revimme laskun, jos emme olleet hyödyksi!

VARAA TAPAAMINEN KANSSAMME

bottom of page